پارلمان ملی پاكستان خواستار تسریع در تكمیل پروژہ انتقال گاز از ایران شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز چهارشنبه منابع محلی پاكستان، پارلمان ملی پاكستان با توصیه در قبال تسریع در اجرای پروژہ انتقال گاز ایران به دولت این كشور، شرایط جدید در بازبینی نوع روابط مجدد پاكستان با آمریكا، نیروھای ناتو و نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان (ایساف )را بررسی كرد.

پارلمان پاكستان هم چنین تاكید كرد كه واشنگتن باید در زمینه حمله بالگردھای ناتو در سال گذشته میلادی به پست مرزی سلاله در خاك پاكستان به طور رسمی عذر خواھی كند.

بر اساس این گزارش، كمیسیون امنیت ملی پارلمان پاكستان ھمچنین در دستور العمل ارائه شدہ در اتخاذ سیاست ھای خارجی این كشور خواستار توقف حملات پھپادھای جاسوسی آمریكا به مناطق قبایلی پاكستان شد و ھرگونه تامل در زمینه برنامه ھای ھسته ای پاكستان را غیر قابل قبول عنوان كرد.

دستورالعمل كمیسیون امنیت ملی پاكستان، حملات بالگردھای ناتو در نوامبر سال 2011 به پست مرزی سلاله كه منجر به جان باختن 24 نظامی پاكستانی شد را محكوم و تصریح كرد كه این اقدام علاوہ بر نقض قوانین بین المللی، به معنای زیر پا گذاشتن آشكار حاكمیت و تمامیت ارضی پاكستان به شمار می رود.

رضا ربانی نمایندہ مجلس سنا و رییس كمیسیون امنیت ملی پاكستان گفته است كه دولت پاكستان باید بدون قید و شرط از مقامات آمریكایی خواستار عذر خواھی رسمی در قبال حمله روزهای 25 و 26 نوامبر سال 2011 به پست مرزی سلاله در خاك این كشور، شود.

وی با اشارہ به اینكه كشورش خواستار مجازات مسولان اصلی حمله به پست مرزی سلاله است، ادامه داد: پاكستان باید نسبت به تكرار نشدن اینگونه اقدامات و تخلفات اطمینان پیدا كند، ھمچنین آمریكا، نیروھای ناتو و ایساف مستقر در افغانستان باید در آیندہ برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی اقدامات موثر را اتخاذ نمایند.

كمیسیون امنیت ملی پاكستان اضافه كرد: ھرگونه استفادہ از پایگاھھای نظامی در پاكستان توسط نیروھای خارجی باید با رضایت مجلس سنا و پارلمان ملی این كشور صورت گیرد، ھمچنین وزارت دفاع و نیروی ھوایی پاكستان،باید قوانین اجرای اقدامات در مناطق مرزی به ویژہ پرواز در این نواحی توسط نیروهای آمریكا، ناتو و ایساف را بازبینی و بررسی كند.

این كمیسیون در زمینه تردد مجدد خودروھای ناتو در خاك پاكستان، اعلام كرد: اقدام برای تردد مجدد منوط به تجدید نظر كامل در شرایط و ضوابط در این زمینه، بررسی و كنترل تردد خودروھای تداركاتی و پرسنل آن و همچنین نظارت دقیق مقامات پاكستانی بر نحوہ ورود تداركات و خروج آن از خاك پاكستان خواهد بود.

دستور العمل پارلمان ملی پاكستان ، توافق و قرار دادھای شفاهی از سوی دستگاههای امنیت ملی، دولت، وزارتخانه ھا و دیگر نھادھای دولتی و سازمان ھای دیگر این كشور را غیر قابل قبول خوانده و افزوده است: مقامات مربوطه باید توافق ھای زبانی خود را ظرف سه ماہ روی كاغذ آوردہ و آن را به طور رسمی اجرا كنند، در غیر این صورت این موافقت ها محل قانونی ندارد.

مقامات رسمی در پارلمان ملی پاكستان در این باره گفتند: پارلمان ملی بحث در زمینه بازبینی نوع روابط مجدد با آمریكا و نیروھای خارجی را تا سه روز ادامه خواھد داد و در این ایام نمایندگان پارلمان به ھمراہ روسای فراكسیون احزاب سیاسی مختلف در این كشور با طرح نظرات خود دربارہ این موضوع ، پیشنھاد های خود را ارائه می دهند.

به گزارش رسانه های خبری، حزب مردم پاكستان ﴿حزب حاكم ﴾ و احزاب متحد با این حزب با بھرہ مندی از اكثریت نمایندگان در مجلس سنا و پارلمان ملی در زمینه تصویب ھرگونه قطعنامه و یا قوانین دربارہ موضوع یاد شدہ با مشكلی رو به رو نخواھد بود.

ناطران سیاسی در پاكستان معتقدند: ممكن است حزب مسلم لیگ شاخه نواز (PML-N) به ریاست نواز شریف نخست وزیر پیشین پاكستان دولت این كشور را تحت فشار قرار دھد، با این حال حزب مسلم لیگ قادر به اعمال دیدگاه خود در خصوص تعیین نوع روابط مجدد اسلام آباد با واشنگتن و متحدان غربی نیست.

آساق ** 1095 **1446





:: برچسب‌ها: مربع , خام , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
هستی در تاریخ : 1391/1/2/3 - - گفته است :
سلام خوبی؟ سال نو مبارک امیدوارم سال خوب و خوشی رو داشته باشی
وب زیبایی دارید
من یه سایت تازه تاسیس دارم کاش بهم سر میزدی
اگه دوس داشتی عضو شو خوشحال میشم سپاس گذارم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: